Hembakat som alltid går hem- tillsätt bara vatten

Allmänt, Livs / Bakmix, Hembakat, Urtekram, Veganskt, ekologiskt, fiberbakmix, giftfritt, piggabutiken / Permalink / 0
Ikväll har jag bakat något som är både gott och nyttigt. Ni vet känslan när man sitter framför tv:n och inte vet vad man är sugen på att äta till kvällsmat. Man tycker sig inte hitta något smaskigt i köket helt plötsligt.. Men efter att rotat runt i köket  hittade jag Urtekrams Fiberbakmix längst in i skafferiet. Och hembakat går ju alltid hem!
Blandningen innehåller läckra, ekologiska ingredienser och är helt glutenfri.
 
Fem snabba om denna goda och framförallt smidiga bakmix!
  • Glutenfri
  • Du behöver bara tillsätta vatten
  • Vegansk
  • Ekologisk
  • Passande att använda till en massa olika bakverk
Du kan själv välja om du vill baka en brödlimpa eller göra små bullar/frallor. Jag valde att göra bullar och i den storlek jag gjorde dem så räckte degen till tio jämna bullar. Beroende på hur stora bakverk du gör så får du anpassa tiden i ugnen efter det. Mina gräddades i ca 40 min så den totala tiden från att jag satt hungrig i soffan till att jag kalasade på nybakat var bara 45min. Riktigt nice!
 
Vilken vardagslyx!
 
Hoppas du har en mysig kväll!
 
Kraar Pigga-Viktoria
 
Till top