Nyttigt fredagsfika

Allmänt, Livs / Permalink / 2
Hej! 
Har du också svårt att stå emot onyttigheter när fredagsfikat ska fram? Jag vill dela med mig av mina favorit chokladbollar som är underbart goda och som stillar mitt sockersug :)
 
Man kan gå loss rejält på Urtekrams breda serie, allt ifrån livs, hudvård till tandkräm. Jag har valt att bunkra upp och baka några chokladbollar lagom till imorgon. 
 
 
Nu till receptet där alla dessa ingredienser ska mixas tillsammans:
 
200g dadlar 
1 1/2 dl Valnötter
2 msk Rawkakao
2 msk bryggt kaffe (frivilligt)
 
När jag knådat och rullat dem toppar jag dem bland annat med Chiafrön och Riven kokos, de är väldigt goda som de är så jag sparade några utan "topping" för de som föredrar det. 
 
Taaadaaaa, här ser ni resultatet
 
Tror kollegorna på piggabutiken.se kommer bli extra glada över att se mig imorgon när jag bjuder på nyttigt gofika! 
 
Lycka till med bakningen
 
Kramar Pigga- Victoria 
 
#1 - - Sanna:

Så gott! :D

#2 - - Emma:

Åh dom ser riktigt goda ut!!

Till top