Hårolja från Weleda

Allmänt, Hår / ekologisk hårvård, hårolja, hårvård, piggabutiken.se, weleda / Permalink / 0
En del av min hårvårdsrutin är att ge verkande vård och näring till både hårstrå och hårbotten via naturliga oljor. Detta gör jag för att bibehålla frisk hårbotten och glansigt hår. Just nu använder jag hårolja från Weleda som heter Nourishing Hair Oil som reparerar kluvna toppar och ger torrt hår glansen tillbaka. Dessutom har den en frisk doft av rosmarin och lavendel som doftar underbart!
 
Oljan är i en stilren och miljövänlig glasflaska så det är lätt att applicera några droppar i vått eller torrt hår. Om det behövs masserar jag in oljan i kluvna hårtoppar, annars använder jag den till en avslappnande och lugnande huvudmassage för att ge hårbotten näring.
 
Alla ingredienser har en tydlig roll med fina egenskaper. Rosmarin, klöver och kardborre får håret att kännas mjukt och smidigt. De naturliga oljorna ger håret en djup konditionering samtidigt som den ger håret glans och hjälper till att hålla håret i ordning. Håroljan innehåller kallpressad och vårdande jordnötsolja som är en extra näringsrik och återfuktande olja. Denna hårolja är alltså helt vegansk och fri från syntetiska konserveringsmedel, silikon, mineraloljor, syntetiska doft- och färgämnen.
 
Har du inte testat denna olja ännu så klicka hem den här nu!
 
Kram Pigga-Amanda
 
 
Till top