Rosenvatten från Loelle

Allmänt, Hudvård / Loelle, ekologisk hudvård, ekologiskt, pigga-victoria, piggabutiken.se, rosenvatten / Permalink / 0
Rosen. En av den vackraste blommorna enligt mig som inte bara doftar ljuvligt utan även har en medicinsk användning och näringsmässiga egenskaper. Loelle har tagit vara på det i sitt arbete med naturliga och ekologiska kosmetiska produkter. De strävar efter att alltid tillhandahålla produkter av absolut högsta kvalitet utan kemikalier och deras Rosenvatten är en riktig 10-poängare enligt mig!
 
Loelles ekologiska rosenvatten (hydrolat) är hämtat utan mellanhänder från ett ECO-Certifierat kooperativ i staden Kalaat M´Gouna, en stad i Marocko känd för sina rosbeklädda ängar och destillering av rosenblad. Hydrolater är en antiseptisk vattenhaltig biprodukt som framkommer när man producerar eteriska oljor av blommor och örter.
 
Jag använder rosenvatten under dagen som en svalkande och uppiggande ansiktsdusch när jag är på jobbet. Jag använder den då oftast över min makeup men du kan även använda den för att förberreda huden under din ansiktskräm. Perfekt då den neutraliserar ph-värdet, är svagt sammandragande och ökar blodtillförseln.
 
Rosenvattnet kan med fördel blandas i ansiktscreme och lotion eller som återfuktning av hårbotten. Och nu när vi närmar oss höst och lite kyligare väder är ett hett tips att droppa några droppar i badvattnet för en underbar rosdoft. Perfekt en mysig spa-dag!
 
Kram Pigga-Victoria
 
Till top