Sola med måtta och förstånd

Allmänt, Kosttillskott, Kropp / betakaroten, better you, eco cosmetics, soleksem / Permalink / 0

Vad härligt att solen är framme igen och att man får njuta av vara ute i trädgården och lapa sol och värme! Mitt motto är numera är att verkligen ta mig tid att sitta ner och bara vara, njuta och koppla av, något jag fått lära mig att göra (är av arten massa projekt på g, så det är en utmaning för mig ;))

Solen är varm och skön men glöm inte bort att skydda dig både inifrån och ut. Som hudterapeut är man lite yrkesskadad och vet hur mycket huden kan åldras i förtid av för mycket solande. Nej tack till slapp, rynkig och storporig hud, därför har jag alltid solat måttligt och med förstånd. Unvika starka solen mitt på dagen och hellre njuta av tidig morgonsol eller eftermiddags-kvällssol tycker jag är mycket behagligare.  Förr fick jag dessutom alltid soleksem vilket jag slipper idag eftersom jag förebygger med Betakaroten från Better You, solar sunt och måttligt samt använder fysikaliska naturliga solkrämer. Betakarotenet aktiverar melaninet (det som ger huden pigment)  och gör att man lättare och snabbare får färg även om man solar mindre. Färgen håller längre och man fjällar inte lika lätt. Var också uppmärksam på vad du använder för solcremer, finns alltför många som är baserade på syntetiska råvaror och syntetiska solfilter. Mina favvisar är solcremerna från Eco Cosmetics, de går in fint utan att kladda och ger ett bra skydd.

Ta hand om er och huden i sommar!
 
Hälsningar Pigga-Katarina
Till top