Våffelfrukost hemma hos Pigga-Emelie

Allmänt, Livs / frukost, hemma hos, pigga-emelie, våfflor / Permalink / 0
Torsdag! Idag börjar jag jobbet på mitt kära Piggabutiken.se lite senare så jag och sambon passade på att äta en mysig våffelfrukost tillsamans. Jag försöker undvika mjölkprodukter och gluten så gott det går i vardagen, men ibland lyxar jag till det eftersom jag inte mår dåligt av att äta det någon gång då och då.
 
Recept för 8 våfflor:

2.5 dl bovetemjöl
1 dl mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 ägg
100 gram smält smör (jag valde vegetabiliskt)

Börja med att blanda alla torra ingredienser innan du blandar i de flytande. Pensla även ditt våffelgärn med smör mellan gräddningarna för att undvika att smeten bränner fast.

Toppa med kokosgrädde och färska bär!
 
Kram Pigga-Emelie
 
Till top