Ekologiskt smink från Piggabutiken.se

Allmänt, Makeup / Dr. Hauschka, Ekologiskt smink, maria åkerberg / Permalink / 0

Innan jag började använda ekologisk och naturlig make-up kände jag ofta att det var jobbigt för huden att vara instängd bakom ett lager smink varje dag. Jag minns hur skönt det var att låta huden vila från smink och gå osminkad några dagar och låta huden andas. Känner du igen dig? Nu vet jag att man aldrig ska behöva känna så. Sedan jag började använda ekologisk make-up som finns här på Piggabutiken.se kan jag både känna och se skillnad på min hud. Att den mår så mycket bättre.

Idag använder jag smink från både Dr. Hauschka och Maria Åkerberg som fungerar som en förlängning av hudvården. Med detta smink får jag en fin yta samtidigt som de vackra färgerna vårdar och skyddar mot de dagliga påfrestningar huden utsätts för. Här används bara närande ingredienser som är bra för huden så som mineraler (till exempel järnoxider, talc och titandioxid).

Idag hittar du make-up från nogrannt utvalda varumärken på Piggabutiken.se. Vi är kräsna när vi väljer vilka produkter som ska få finnas med i sortimentet. Det är viktigt för oss att bara jobba med företag som ser till både människan och naturens bästa.
 
Kram Pigga-Emelie
 
Till top