Sommarens hetaste läppstift

Makeup / Permalink / 0
Hej! Är ni redo för sommar ännu? Jag skulle vilja dela med mig av några härliga läppstift från Maria Åkerberg, det finns dock så många så jag får svårt att välja.
 
Jag tycker att en makeup får en extra kick av ett läppstift med mycket färg i. För att få läppstiftet att sitta bra rekommenderar jag att alltid ha en läppenna under som gör att det både fäster och sitter bättre. Maria Åkerberg har tre fina varianter på lip liner beroende på om man vill ha en varm eller kall ton.
 
Jag använder alltid coverstick för att rama in läpparna lite extra, ofta har jag den ljusa varianten av de två nyanserna. Coversticket är förövrigt ett måste i sminkväskan då den har så många bra egenskaper för att göra en fin make up. Den går att använda som primer till ögonskuggan, för att ljusa upp mörka partier kring ögonen eller om du bara vill ha ett bra coverstick att täcka ojämnheter med. För att kunna jobba ut coversticket kring läpparna använder jag foundationpenseln från Maria Åkerberg.
 
 
Här ser du en kall ton av Rose
 
 
 
Nu till sommaren har jag hittat tre favoriter som jag vill tipsa om. Från vänster ser du läppstifet Joyful, det är ett läppstift som har en varm ton som skimmrar lite i guld. I mitten ser du läppstiftet Rose igen, ett läppstift med mycket färg och som ger en matt uttryck. Till höger ser du Lovely Pink, en klassisk gammelrosa ton som passar de flesta.
 
Kramar Pigga-Victoria
 
Till top