Vad gömmer sig i min BB-väska...

Allmänt, Baby/Barn / Permalink / 0
100% av graviditeten är gjord. Och här är lite av vad du hittar i min BB-väska, förutom kläder, babynest, filtar mm så är det ju en hel del annat som ska med. Här kan ni se lite av det jag minns som viktigast sedan sist:
 
- blöjor - vi har som sagt använt Attitude´s blöjor på Nicko sedan han föddes. Han har aldrig haft röd eller irreterad rumpa. Självklart kan det bero på något annat, men vi gillar dem. Dessutom luktar dom inte illa när dem har kiss i sig. Vilket jag tycker många blöjor gör.
- förlossningsbindor - tar hellre med mig egna ekologiska, så behöver det inte irretera mer än vad det ändå kommer va.
- amningsinlägg - använde i eko bomull sist som jag även kommer använda denna gången. Men jag tar med mig engångs till BB då det känns smidigare.
- nappar - det behöver absolut inte bli ett napp-barn. Men ifall så vill jag såklart ha dem redo.
- våtservetter - wipes från Gaia. De mjukaste och bästa tycker vi.
- jojobaolja - fantastisk olja för såriga bröstvårtor. Ingen fara för bebis att få i sig. Fungerar även som olja på bebisens hud.
- baby oil - om det blir ett bad på bb så vill jag använda denna framför deras olja,
- baby lotion - om ifall att bebis är torr eller irreterad. Perfekt med 30ml.
- amningste - oj vad jag drack detta te i över ett år sist. Började direkt efter födseln och hade aldrig några problem med amningen. Låt mig tro att detta hjälpte:).
- cerat - finns det ngn torrare miljö än på sjukhus? Tänkte testa Q For Skin´s nya cerat som jag inte hunnit testa än.
 
Uppdaterar vidare om något är på G;).
 
Kramar Pigga-Jannica
Till top