En naturlig look med mineralpuder

Allmänt, Makeup / Permalink / 0
Vill passa på och tipsa er om Maria Åkerbergs Mineralpuder som ger ett naturlig och lätt resultat. Detta är ett puder som smälter på huden och som kan användas som en puderfoundation. Med sina få antal ingredienser innehåller detta puder bara vegitabiliska ingredienser och mineraler så som järnoxider, talc och titanoxid.
 
Jag själv har färgen Vanilla Cold som är en kall, ljus beige färg men denna foundation finns även i sex andra färger. Jag smörjer först mitt ansikte med ansiktscreme, innan jag applicerar mineralpudret med en kabukiborste, en liten borste som har tättsittande strån och som tillsammans med pudret ger ett jämt och täckande resultat. Jag brukar köra med cirkulerande borströrelser på huden för att få pudret att fästa. 
Vad jag gillar med Maria Åkerbergs smink är att det är en vårdnande makeup med rent innehåll som låter huden andas och som sagt, ger denna foundation ett naturligt resultat utan någon pudrig känsla. Stort plus.
 
Jag borstar in puderfoundation med kabukiborste
 
Sen är det alltid trevligt med lite färg på kindbenen, här har jag applicerat denna rouge.
 
 
Mineralpuder Vanilla Cold och rouge Natural.
 
 
Resultatet blir en enkel och lätt vardags makeup.
 
Hoppas ni får en fin fredag!
Kramar Pigga- Olivia
Till top