Chiapudding

Allmänt / Chiafrön, Superfruit, frukost / Permalink / 0
Jag måste bara dela med mig av denna supergoda chiapudding som jag åt till frukost i morse :) Chiafrön är en rik vegetabilisk källa till Omega3, ALA, fiber och protein. De innehåller även mineralämnen som fosfor, kalcium och kalium. Så jag kan knappt tänka mig en bttre start på dagen!
 
Igår kväll blandade jag ihop(till 1 glas);
  • 3 matskedar chiafrön 
  • 2 deciliter mandelmjölk
 
 
 
Sedan lät jag dom stå i kylen under natten för att de skulle få chansen att stelna till sig ordentligt. När jag idag skulle äta frukost så la jag passionsfrukt ovanpå chiapuddingen, över det så hällde jag på turkisk yoghurt och tillsist mixade hallon på toppen!
 
Det blev en riktigt bra blandning mellan surt, sött och beskt :)
 
Ett riktigt smarrigt tips för dig som vill ha en god, fräsch och mättande frukost!
 
Ha en fin dag!
 
Kramar Pigga-Amanda
 
Till top