Ansiktsmask av lera

Allmänt, Hudvård / Loelle, ansiktsmask, arganolja, ekologisk hudvård, hemma spa, hudvård, lermask, rhassoullera, rosvatten / Permalink / 0
Älskar du att ha hemmaspa och pyssla om dig själv? Det är bland det bästa jag vet och vill därför tipsa om några av Loelles produkter. Produkterna är från EcoCertifierade platser i Marocko är produkter utan mellanhänder och kemikalier. De har inte hållt igen på kvalitébiten vill jag lova.
 
Testa att göra en ansiktsmask av Rhassoullera tillsammans med Arganolja och Rosvatten. Det funkar även superbra att göra en inpackning i håret med leran. Leran är helt fri från tungmetaller men däremot full av mineraler så som magnesium, kalium, kalcium och kisel.
 
Låt masken sitta i några minuter, jag har ganska torr hy så jag har den i ungefär 10 minuter. Har du något fetare eller normal hy kan den sitta till cirka 15 minuter för att kunna dra ut orenheter. Huden blir underbart len och mjuk efterråt. Efter att jag tvättat bort masken smörjer jag in ansiktet med den kallpressade arganoljan som är full av näring och väldigt vårdande för huden. Den är tunn, går lätt in i huden och kan lugna irriterad hy.
 
Hoppas du får en mysig spa-kväll! 
 
Kram Pigga-Emelie
 
Till top