Halloweenmakeup med ekologiskt smink

Allmänt, Makeup / Ekologiskt smink, halloween, maria åkerberg, maskerad / Permalink / 0
Förra helgen firade många halloween och kanske är det några som ska klä ut sig även nu i helgen. Därför tänkte vi visa hur du fixar en ruskig och läskig makeup med ekologiskt smink. Förra året granskade naturskyddsföreningen ansiktsfärger som du enkelt kan hitta i handeln. Tyvärr visade granskningen att många av dessa produkter inehöll hormonstörande och allergiframkallande ämnen. Detta är inget du ska behöva utsätta dig för!
 
Vi valde att sminka Pigga-Viktoria till en läskig döskalle och nu ska jag berätta hur jag gjorde. Jag började med att lägga en vardaglig bas med foundation och puder. För att huden ska bli lite blekare än vanligt valde jag ett snäpp ljusare foundation än vad Pigga-Viktoria använder i vanliga fall. Samma sak med pudret för att bleka ner hudtonen ytterligare. Sen skuggade jag med ögonskuggan Dark Gray runt ögonen, på näsan, vid tinningarna och precis under kindben samt käkben. Runt den svarta skuggan la jag sedan en skimrande skugga med namn Indian Summer. Avslutningsvis målade jag tänder med Eye Liner och nedan ser du resultatet!
 
Vill du ta i ännu mer blir ett rött läppstift perfekt till blodiga detaljer!
 
Kram Pigga-Amanda
 
 
Till top