Hudvårdsrutin med Esse Probiotic Skincare

Allmänt, Hudvård / ekologisk hudvård, esse probiotic skincare, framtidens hudvård, hudvårdsrutin, probiotisk hudvård / Permalink / 1
Jag tänkte visa er min dagliga hudvårdsrutin i detta inlägg. Eftersom jag älskar hudvård och huden, vilket man kanske kan lista ut i och med mitt valda yrke som hudterapeut, så har jag testat på en hel del olika hudvårdsmärken och det bästa enligt min åsikt är det märket jag använder mig av idag! Jag använder mig av hudvårdsmärket Esse Probiotic Skincare och är supernöjd, det har gett mig så effekt på min torra hy samt älskar jag att märket jobbar med probiotika (goda bakterier) och prebiotika (mat till goda bakterier). Fortsätt läs så ska jag förklara varför!
 
Det man vet är att vi människor består till mestadels av bakterier. Därför är det viktigt att ta hand om dessa goda bakterier som faktiskt behövs för att huden ska må bra. De flesta hudvårdsmärken jobbar med att deras produkter ska skapa en celldelning i anti-age syfte, men Esse fokuserar på bakterier.
 
Varje morgon och kväll rengör jag mitt ansikte med Gel Cleanser för att ta bort makeup samt orenheter som min hud blivit utsatt för under dagen och natten. Jag sprayar sedan med Toner Plus i ansiktet för att fullfölja rengöringen och återfukta huden.
 
Efter att jag har rengjort ansiktet och torkat det så tar jag på något av de olika serumen. Serum är det som går djupast ner i huden och arbetar. Jag är väldigt torr och behöver därför en extra fuktboost vilket båda serumen ger. Probiotic serum använder jag också i förebyggande syfte för att motverka fina linjer och rynkor, oftast i pannan. Något av serumen  använder jag både på dagen och på natten. 
 
Repair Oil är en superbra produkt som är väldigt effektiv på partier som behöver extra stöd. På vintern blir jag ofta väldigt torr vid ögonbrynen och vid näsvingarna och tar därför på oljan på dessa partier, och den gör susen!
 
Dags för krämen! Eye & Lip Cream tar jag på först, på benet kring ögoen och runt munnen för att återfukta den tunna huden och även för att motverka uppkomsten av förtidigt åldrande i huden. Jag tar sedan på ansiktskrämen Rich Moisturiser för att återfukta min hud. Krämerna tar jag på både på morgonen och på kvällen.
 
Cocoa Exfoliator brukar jag peela mitt ansikte med ungefär 1 gång i veckan för att få bort döda hudceller på hudytan och förbereda för kommande produkter, så som mask, serum och kräm, så att de kan gå djupare ner i huden och arbeta. Efter jag har peelat ansiktet så brukar jag lägga Cream Mask i ungefär 10 minuter för att få extra fukt. Ibland sover jag också med masken och när jag vaknar på morgonen är jag bebislen. 
 
Har du inte testat Esse Probiotic Skincare så gör det! Börja gärna med ett startkit om du vill känna lite på produkterna innan du bestämmer dig.
 
Kram Pigga-Amanda
 
#1 - - Anonym:

Skulle gärna vilja prova denna serie !! Vad ska man välja som 40+ ?

Svar: Hej :)Det beror lite på vad du har för hudtyp och hur du själv upplever din hy :)
Skicka gärna ett mail till [email protected] vad du har för hudtyp och vad du vill åstadkomma för resultat med din hy, så ska jag hjälpa dig att hitta produkter för just dig :)
Kramar Pigga-Amanda
piggabutiken.se

Till top