Paleo yoghurt!

Allmänt, Livs / frukost, mellanmål, mjölkfritt, paleo / Permalink / 0
Måste dela med mig av en ny frukostfavorit. Denna paleo yoghurt är superenkel att göra samt så går det väldigt fort, så man hinner med att göra den även om man är lite stressad på morgonen.
 
Vad är paleo?
Paleo är ett sätt att genom att modern kost efterlikna den mat vi människor ätit under miljontals år. Det som utesluts ur paleo är de inslag i kosten som kommit under den senare tiden i historien, då människan blev jordbrukare och med den industriella revolutionen. Processad mat, spannmål, mejeriprodukter, socker och vegetabiliska oljor. Istället för detta så fokuserar paleo på att vi ska äta rotfrukter, kött, fisk, skaldjur, grönsaker, frukt, nötter och frön.
 
I min paleo yoghurt har jag 2 avokado, 2 bananer och 2 msk kokosolja. Jag mixar ihop detta med en stavmixer så att yoghurten blir slät. På detta sen har jag hemmagjord granola med mina favoriter inom bär, frukter och nötter. Yoghurten är väldigt god och mättande, och man tröttnar aldrig :)
 
Kram Pigga-Amanda
 
Till top