Varför du ska använda serum!

Allmänt, Hudvård / ekologisk hudvård, hudvård, maria åkerberg, serum / Permalink / 1
Varför ska jag använda serum?
Det är en vanlig fråga som många ställer sig.
 
Serum är det som går djupast ner i huden, till dermis(läderhuden) och kan arbeta där krämer och oljor inte kan tränga ner. I dermis sker näringsutbudet, det vill säga celldelningen. Serum ökar effekten och verkan av din övriga hudvård upp till 3 gånger och bygger upp en bra hudhälsa underifrån.
 
Det finns en hel del olika serum på marknaden som har olika effekter och ger olika resultat, allt från fuktgivande serum till serum med antiage effekt. 
 
Maria Åkerberg har 4 olika serum som jobbar med ditt hudtillstånd.
Serum Moist - Innehåller fuktgivande ingredienser som ger din hud massvis med fukt. För dig som är yttorr eller har en torr hudtyp.
Serum Clearing - Balanserande och fuktgivande. För dig som har problem med finnar/plitor.
Serum C - Fuktigivande, energigivande och blekande. Kombinera med Night Cream.
Serum Antirouge - Fuktigivande, lugnande, och läkande. För dig med en känsligare hy.
 
Bland mina hudvårdsprodukter är serum den absolut viktigaste produkten och den jag aldrig skulle klara mig utan. Det är tack vare dess snabba och synliga effekt jag känner och tycker så :)
 
Ha en fin kväll!
Kramar Pigga-Amanda
#1 - - Anonym:

Vilket serum rekommenderas om man har lite porer på kinder panna haka och får lite finnar titt som tätt men ändå är väldigt torr?! Får lätt torrfläckar

Svar: Hej!Jag vill rekommendera Serum Moist till dig!
I ditt fall så tror jag att din hud är så torr att den vill smörja sig själv och därför kan det då uppkomma finnar/plitor, detta kan uppfattas som att man har en fet hy men i själva verket så är den torr.
Serum Moist ger fukt på djupet och tillsammans med en näringsrik ansiktskräm så kommer din torra hy och torrhetsfläckar vara så gott som bortblåsta :)
Ha en fin dag!
Kram Pigga-Amanda
piggabutiken.se

Till top