Fixa dina fossingar hemma!

Allmänt, Hudvård / Priti NYC, burt's bees, fotvård, maria åkerberg, pigga-amanda, piggabutiken.se / Permalink / 0
Jag tycker att du ska göra som mig och unna dig lite lyx denna höstdag och få fantastiskt fina fötter. Vi glömmer ofta bort våra fötter trots att de är väldigt viktiga och utsätts för mycket.
 
Jag brukar börja med att ta ett varmt och skönt fotbad för att få fötterna att mjukas upp. I vattnet brukar jag ha Foot Bath från Maria Åkerberg som är mjukgörande för dina fötter och tar bort dålig lukt med hjälp av sin underbara doft. Efter 10 minuter i fotbadet torkar jag fötterna väldigt noga! Glöm INTE mellan tårna... fotsvamp trivs mycket bra mellan fuktiga tår.
 
Efter att jag har torkat fötterna ordentligt så klipper jag alltid naglarna. Klipp ALLTID dina naglar raka, om du klipper ner sidorna kan du orsaka nageltrång och klipp inte för långt ner eftersom att naglarna skyddar tårna. Sedan avslutar jag med att fila naglarna jämna så att inga vassa kanter finns kvar. Jag brukar använda nagelfilen i glas från Priti NYC När naglarna är klara så klipper jag lite försiktigt vid nagelbanden ifall att hudflikar finns. 
 
Nu är det dags att fila bort förhårdnader från fötterna. Jag älskar filar som har både en lite grövre sida och en lite finare sida, jag börjar alltid med att fila med den sidan som är grövre och avslutar med den finare sidan som gör foten superlen!
 
Lackning! Innan fötterna ska smörjas in så lackar jag naglarna. Idag tycker jag att det passade perfekt med 362 Polish Spirit från Priti NYC som är ett fint lila och lite höstigt nagellack. Jag börjar med att lacka med baslacket 705. Jag lackar sedan alltid naglarna 2 gånger med lacket som jag valt att ha som "huvudlack" och avslutar sedan med topplacket 701, för att nagellacket ska sitta kvar längre. 
 
Avslutningsvis smörjer jag in mina fötter med Foot Cream Coconut. Huden på fötterna är 20 gånger tjockare än huden på övriga kroppen så det är väldigt viktigt att ha en kräm som är anpassad för just dina fötter.
 
Ha en underbar dag!
 
Kramar Pigga-Amanda
 
Till top