Så gör du en inbakad fläta

Allmänt, Hår, Skönhet / fläta, hårvård, maria åkerberg, naturlig hårvård / Permalink / 0
Ibland är det skönt att sätta upp håret. Dock sliter det väldig mycket på dina hårstrån och de kan lätt gå av om du bär en tofs som du fäster på samma ställe allt för ofta. Därför är det så bra att variera vanliga flätor med inbakade flätor för att undvika onödiigt slitage. Eftersom jag jobbar som huterapeut och gärna vill få bort håret från ansiktet när jag jobbar, har jag ofa en eller två inbakade flätor. Så jag tänkte ta en snabb genomgång hur jag gör och hoppas att du också vill få in detta som rutin.
 
Börja precis som när du gör en vanlig fläta med att dela upp håret i tre delar. Men börja med överhåret och ganska högt upp på huvidet där du vill att flätan ska börja.
 
Börja med att lägga den högra passén över mitten. Sedan lägger du den vänstra över mitten. Den mittersta hårslingan ligger nu underst till vänster. Ta en passé med hår till den mittersta slingan (den understa till vänster) och lägg den över slingan i mitten. Gör samma sak på höger sida och upprepa tills det inte längre går att plocka upp mer hår på sidorna. Då fortsätter du sedan, precis som när du gör en vanlig fläta.
 
Avsluta med en tunn tofs och fixera håret med Hair Spray Organic.
 
Det är inte så svårt när du väl lärt dig så öva några gånger så ska du se att du fixar det galant. Lycka till!
 
Kram Pigga-Amanda
 
Till top