Du som sköter din hudvård men ändå inte upplever den effekt du vill ha

Allmänt, Hudvård, Kosttillskott / Nordisk hudvård, Q for Skin, hudvård, hudvårdstips / Permalink / 0
Hur många tycker att ni sköter eran hud bra men ändå inte får det resultatet ni vill ha? Man tvättar, smörjer, peelar, lägger mask osv, men ändå känns huden inte riktigt okej?
 
Nu vill jag dela med mig av information som är värd att upprepas. Vad som är viktigt när man upplever obalanser i huden är nämligen att man utgår från inisdan. Mår inte insidan bra så kommer heller inte utsidan att se frisk ut, och då kan du smörja din hud hur mycket som helst och ändå inte uppleva den effekten du vill ha. 
 
Jag hade under en period känt att huden inte mådde riktigt bra, trots att jag använde enbart rena produkter, trots att jag föröskte sova ordentligt, trots vitamin tillskott.. Efter en kurs om fettsyror så bestämde jag mig för att ge svartvinbärskapslarna en chans. Svartvinbärskapslarna innehåller omega 3-6-9 som kan hjälpa den hormonella balansen i kroppen samtidigt som den smörjer inifrån. Jag kände dessutom att huden började bli torrare då vi gick mot höst och vinter. Förutom fina fettsyror så innehåller kapslarna e vitamin och betakaroten (som omvandlas till a vitamin) som också är viktiga för att bibehålla en frisk hud. 
 
Efter att ha ätit fyra kapslar om dagen under några veckor så tyckte jag att jag redan kunde märka skillnad! Det som är så himla bra med dessa kapslar är att de funkar för alla. De kan användas av barn, gravida, ammande, den som har känslig mage och såklart av alla andra.
Så ett tips till alla er som är torra, får plitor, har klåda, beläggningar eller kanske bara till er som vill stärka upp inför en lång (och torr) vinter, testa svartvinbärskapslar
 
Kram Pigga-Emelie
 
Till top